Friday, December 4, 2009

Test av Arctic Gel WR

Test av Arctic Gel WR

Kjøpt hos XXL, 1099 kr.
Arctic Gel WR er en vannavstøtende fulldempet terrengsko med avtagbare pigger for bruk på is. Det medfølger verktøy for å demontere pigger, samt et ekstra sett med pigger. Skoene skal kunne brukes uten pigger i terrenget om sommeren. Jeg har ikke hatt terrengsko før, så dette er en førstegangskjøpers opplevelse av produktet.

Liker du å løpe ute, men synes det fungerer dårlig med vanlige sko når vinteren kommer er dette skoen for deg.

Jeg har testet skoen 10 km på slapsete og isete skogsvei og 9 km på isete gangvei. Skoen er lettere enn jeg hadde forventet, og gir et sikkert steg på glatt føre. Man får også et bra fraspark selv når det er glatt, noe som er viktig for å kunne holde farten oppe. For meg er skoene en god investering for å kunne holde på formen gjennom vinteren uten å måtte ty til tredemølle, som jeg ikke kan fordra. Jeg la ikke noe vekt på at skoen faktisk er vannavstøtende når jeg kjøpte den, men det er en egenskap jeg raskt lærte meg å sette pris på. Skoens demping er god.

Skoen virket akkurat passe på butikken og ved første tur med tynne treningssokker. Andre tur med tynne ullsokker virket den faktisk litt stor. Mulig den har utvidet seg litt, så prøv gjerne en størrelse mindre enn du pleier for å forsikre deg om den vil passe om den utvider seg.




Hilsen @dagbnor

2 comments:

  1. Posten er en test på publisering fra Google Documents. Vanskelig å få bilder riktig ser jeg

    ReplyDelete
  2. Det er forresten absoluttt ikke å anbefale å bruke disse skoene på parketten!

    ReplyDelete